2020. október 5., hétfő

Félmaratoni egyéni csúcsok

Sokáig üldöztem az 1:24-et, aztán gyors egymásutánban kétszer is lejjebb tudtam faragni. 

Tavaly az első mérföldkő az 1:30 megközelítése volt a Vivicittán. A Night Run versenyen már 1:28-at sikerült futnom. A WizzAir Félmaratonon 1:24:52-t, a Kolonics Emlékfutáson 1:24:12-t. A Zúzmara Félmaratonon nagyon akartam javítani, de „csak” a WizzAir idejét másoltam le. A Violin Maraton és a Lupa Beach Run nem tett ki egy félmaratoni távot. A 4 perc/km átlag így makacsul tartotta magát, egészen mostanáig. 

A Moonlight Run eredmény már jelezte, mire számíthatok ősszel. Persze más egy erős-kényelmes 8 km, mint egy gyors félmaraton. De az idei, szept 6-ra kiírt WizzAir-en egyértelmű célokat tűztem ki: csúcsot dönteni, jobb esetben 1:20 körül futni. A verseny már ismerős volt, időben elintéztem a rajtcsomagfelvételt, öltözést, ruhatárat; hagytam sok időt a bemelegítésre. Már kissé kimelegedve álltam be a rajthoz. Csak ne fussam el az elejét! Erősen kezdtem, picit persze túl erősen is. A Margit-híd után utolért egy Gepárdok-boly, egy darabig mentem velük, de aztán elengedtem őket. Az Árpád hídra tempósan futottam fel, hiába, a dombos edzések hatása. A Szigeten Simonyi Balázzsal futottam egy darabon. A pesti rakpartra való fordítónál lassúnak éreztem magam, Reni hangja erőt adott. A Parlamentnél hallottam az órás harangszót, 16 km felé: az 1:20 necces, az egyéni csúcs sima ügy. Csak a tempót kell tartani. Fel a Szabadság hídra, még meghúzni a végét, láttam az órát 1:22-nél, az alapcél megvan. Nyújtás közben Szabó „Gebre” Gáborral volt szerencsém beszélgetni, másfél év alatt, egyedül készülve 4 perc alatti félmaratont futni, az nagyon rendben van!

16 km körül

hajrá, át a Szabadság hídon

cél

érem
 

6 nap múlva, szeptember 12-én rendezték a Szigliget Félmaratont, tavaszról elhalasztott időpontban. Melós hetem volt a kollégám lebetegedése okán, de szombatra szereztem helyettesítést, nem akartam ezt a futamot is virtuálisan teljesíteni. Oszkár telekocsival utaztam a tetthelyre, jó fej pár volt a sofőr, illetve navigátor, kerültek is a kedvemért. Minden flottul ment, csak a ruhatárat találtam meg nehezen (szóval már ideges voltam 20 perccel a kiírt rajt előtt). A verseny egy 9 km-es és két 6 km-es körből állt, mindegyiken a várdombra kellett felmászni. Az első két versenyző a rajtnál kilőtt, én követtem őket. A második körben megelőzött valaki, a harmadik körben már igen fáradtan mozogtam, ott még ketten. Szerencsére az egyik vetélytárs váltóban indult, így az ötödik helyre voltam jó 1:30-as idővel. Lenyújtottam, „jegeltem” magam a hűvös Balatonban és lőtte, egy burgert a büfében. Végül átballagtam a vonathoz, laza 5 km séta, senki autós nem vett fel, de így is sikerült beugranom a Skizo pincéhez a vonat előtt. 

fel a dombra

biciklis felvezetés

cél


szépérem
 

A szeptember 20-ra halasztott Dunakanyar félmaratont, az őszi célversenyemet törölték. Pár nappal előtte jött a hír, rosszul érintett, így aznapra már nem neveztem be más versenyre. Pihentem, az is kell néha. Egyénileg „virtuálisan” teljesítettem, lásd később.

Szeptember 27-én megtartották a Naplemente Félmaratont, ezt is tavaszról halasztották. Még szerencse, hogy a Keszthelyi KM-ek versenyt 2021-re tolták, különben egy nap futhattam volna két félmaratont! A Gömbkilátótól indult a futam. Bemondta a szpíker, hogy tavaly 1:26-tal nyert a nyertes. Azt simán hozom én is, akár nyerni is lehet! Ezzel a téttel indultam, rendesen kilőve az első 1 km-es lejtős szakaszon. Lerongyoltam a partra, onnan végi sík terepen lehetett „csapatni”. A féltávnál váltónak néztek, de nem az voltam. Egy kis frissítés, aztán futottam tovább, sorban lehagyva a 10 km-es szám versenyzőit. Közeledett a cél, Balatonföldvár, ez meg kell legyen. Az utolsó kanyarnál valaki befogott, kérdeztem, váltó-e. Az „igen” válasz hallatán nem hajráztam, beértem, gratuláltak a szervezők a győzelmemhez. Felvettem a cuccomat – némi nehézségek árán, akkor pakolták még ki az átszállított hátizsákokat. Elmentem kajálni, ahol összefutottam a szomszédos virágbolt főnökével. Aztán az eredményhirdetésnél kiderült, hogy abszolútban csak második vagyok, a korosztályt nyertem meg. Sebaj: kaptam sok díjat és 1:19:37-es időt futottam, 3 perccel döntöttem meg a friss egyéni csúcsomat. 3:47-es tempót tudok félmaratonon, a következő célként kitűzhetem az 1:17-et (3:40-es átlag). Reális, lásd majd a következő versenybeszámolót is!

kilátás a Gömbkilátótól

dobogó

díjak

Ja, és két nap múlva pótoltam a Dunakanyar FM távját, nem esett jól, de legalább a nevezés nem veszett el és postázták az érmet.

a szokásos nagy köröm


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

BSZM harmadik nap: Badacsony-Balatonfüred

A legrövidebb táv, mégis a legnehezebb nap. 43 km. Korán megérkeztünk, volt időnk még ücsörögni, hangolódni. A bemelegítésnek ezúttal is meg...