2023. március 11., szombat

Gánt Trail

Idén is beneveztem erre a versenyre: tavaly sérülés miatt elúszott, ezt a tüskét nem hagyhattam annyiban.

Most egyedül mentem, illetve telekocsin találtam fuvart odafelé. Sajnos kicsit elszámoltuk a budapesti indulást, de sikerült viszonylag időben megérkezni. Hamar átvettem a rajtszámot és az előírt bemelegítés táv felét is még lefutottam.

10 órakor indult a 25 km-es távom, kicsit később a (hosszútáv első körével egyező) 13 km-es. A tavalyihoz hasonló vonalvezetés, de a faluban nem tettünk kanyart, hanem rögtön a domb felé kellett haladni és a bauxitbányában is volt egy hurok. Ketten álltunk az élre, csakhamar egyedül mentem elöl. A bányában nem jelölték tökéletesen az irányt, itt még beértek, amíg bizonytalankodtam, de a "marsi tájat" elhagyva ismét elfutottam a többiektől.

a bauxitbánya

bánya futókkal

hamarosan lehagyok mindenkit "idegből"

Az első frissítőpont után az emelkedőre vezető balkanyart keresve megbotlottam és elestem, szerencsére csak kis horzsolást okozott: felpattantam és futottam tovább. Az emelkedő után sokáig nem volt szalag: emlékezetből, turistajelzéseket követve futottam. A kopár fennsíkon végre megláttam egy szalagot, megnyugodtam, hogy nem tévedtem el. Következett a faluba visszavezető kritikus lejtő, itt a szokásosnál is óvatosabban, a köveket kikerülve tipegtem le.

a lejtő
 

A második kör enyhe, ám homokos és szeles emelkedővel indult. Nem esett jól, de messze volt a mezőny és hamar beértem az erdős részre. Egy kisebb domb, egy lejtő majd a Kéktúráról ismert szurdok. Aránylag keveset sétáltam bele, az avarmentes részeken próbáltam minél többet futva haladni. 

Felérve a frissítőponton ittam egy pohár izót, onnan már csak lefelé kellett menni. Elengedtem a lábakat, jó tempóban csapattam - mint utólag kiderült, kb. 3:40-ben. A falu szélén éles kanyar, a célig aszfaltút, már nem lehetett gond. A szpíkernek le sem esett elsőre, hogy én már a hosszútávról érkeztem be :)

Elmentem levezetni, ez sem lehetett az előírt teljes 5 km, mert az eredményhirdetést nem akartam lekésni. Persze nem kezdték tök pontosan, még át tudtam öltözni. Hasznos csomagot nyertem, volt benne például karszár, zokni, müzli!


befutóérem
25 km dobogó

Kaptam fuvart Fehérvárig (ezúton is köszönöm Áginak és Árpinak), ahonnan már könnyen hazajutottam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

BSZM harmadik nap: Badacsony-Balatonfüred

A legrövidebb táv, mégis a legnehezebb nap. 43 km. Korán megérkeztünk, volt időnk még ücsörögni, hangolódni. A bemelegítésnek ezúttal is meg...