2022. március 29., kedd

NN City Run

Egy újabb debütáló verseny a naptárban; egy újabb verseny, amit a járvány miatt halasztottak el, egy újabb félmaraton.

Az útvonal a budai rakparton vezetett, Várkert Bazár versenyközponttal, a Margit-híd és a Petőfi híd közt, plusz a Szabadság hídon oda-vissza. Ebből két kör. Hasonló a Night Run versenyhez, csak a Várba nem kellett felfutni.

Jó formában építettem fel, a pályarajz is nagyjából sík terepet jelzett, így megcéloztam az egyéni csúcsot. 1 óra 17 perces időt futottam már kétszer, de azok a versenyek csak névleg voltak félmaratonok, valójában rövidebb távokat mértek ki. 3:40-es tempót kellett belőni ehhez.

A 21 km-es futam csak 11 óra után rajtolt, így nem kellett sietni. A Batthyány térről lesétáltam, felvettem a rajtszámot, aztán Kingával, a csapattársammal találkoztam. Leadtuk a csomagunkat a ruhatárban és futottunk pár hosszt bemelegítésnek.

Délnek indultunk a sínekről aztán a rakparton rögtön északnak fordultunk. A rajtnál pont feltartott a handbike-os versenyző. Őket a mezőny előtt 1 perccel szokták indítani, ez most elmaradt. Kikerültem őt és a lassabb futókat, aztán felzárkóztam Krisztiánra a 4-5. helyen. Rövid beszélgetés után kiderült, hogy ő lassabb tempót vállal, ezért a vezető hármas után eredtem. Az első kettő meglógott, de a harmadikat hamar lehagytam. 3:35-ös tempó körül érkeztem a Margit-híd fordítójához. Kicsit erősebben kezdtem a tervezettnél, de nagyon jól éreztem magam.

 

Délnek fordulva kellemetlenebb volt, mert kivételesen déli szél fújt. A nagyjából sík terepen a kisebb huplikat is megéreztem, különösen a BME előtti fordítót és a Szabadság hidat. Újra északnak, ismét könnyebb, de a negyedik közelít. A Margit hídnál be is fogott, a dobogó elúszni látszott, de az időeredményért mégis küzdeni kell.

Gyors frissítés egy deci izóval, aztán nyomás. A tempó rendben van, az átlag nem csúszik 3:40 fölé, az aktuális iramom sem lesz 3:50-nél rosszabb. A BME előtti fordító és a Szabadság híd küzdős, de fejben lelazítom magam és könnyed léptekkel, lazán fordulok rá a hajrára. Mögöttem senki, előttem csak a lekörözésre váró versenyzők. A sínektől már a célegyenes, lehet nyomni, 3:20-as tempóban meg is teszem. A célban 1:17:18 és 3:39-es átlag, 4. hely. Már megint elfutottam az elejét, ha nem is durván, szép mentés volt, de egy perc biztos benne maradt.




Elődke lett a harmadik Szekszárdról, futottam vele a januári edzőtáborban; ha megismertem volna a rajtnál, vele mentem volna bolyban. Elég nagy legenda, 2:34-es maratont is tudott tavaly!

Visszamegyek a sínekhez nyújtani és Kingának szurkolni. Ő elsőként ér be a női mezőnyben és szintén egyéni csúcsot fut. Rózsaszín pólóban fut, hát persze, hogy Valter Attila neve ugrik be a szpíkernek.


 

Elindulok levezetni, de nem sikerül, mert összetalálkozom több futócimborával is, meg kell állni velük beszélgetni. Sebaj, este bringázom egyet. Másnap hajnalban 9 km gyógyfutás, csak poroszkálok, de így sem sikerül az előírt 5 perces tempó alatt maradni.

A következő verseny a Vivicittá, itt igyekszem majd javítani. 1:16-os az OB szintidő, meg kellene csípni. Akár bennem van az 1:13-1:14 is.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

BSZM második nap: Fonyód-Szigliget

A boglári szálláson laktak más futók is, ők elvittek kocsival a rajtba, ez nagy segítség volt. Kocogtam 10 percet bemelegítésként, pacsiztam...