2019. december 29., vasárnap

Októberi félmaratonok


Az ősz végén a terepfutásra helyeztem a hangsúlyt. Edzeni már csak aszfalton tudok ilyenkor, ugyanis korán sötétedik, nem szívesen bóklászom sötétben az erdőben. De
az izületeknek bizonyára jobb a terepfutás, mint aszfalton csapatni.


Október 5. Futapest Terepfutás 10 km, Zebegény
A Dunakanyart nagyon szeretem, csak idén is sokszor futottam és bringáztam arra. Meg hát egy kis dagonyázás mindig kell a sáros erdőben :). Nagyjából egyszerű vonalvezetése volt a pályának: a táv felét felfelé, másik felét lefelé kellett futni. A legnagyobb meredeken belesétáltam, de aztán újra futva közlekedtem. Nem volt cél, hogy mindent kiadjak magamból, de a korosztályomban a 2. hely meglett.

a díj egy csodás tésztaszósz :)
Október 23. Kolonics György emlékfutás 21km, Népsziget
Az egykori Bécs-Budapest szupermaratoni befutója október 23-ra esett. Ezen a néhai kenusunk is indult, így ezt a versenyt az ő emlékére szentelték. Természetesen a félmaratoni távon indultam. Ragyogó napsütés fogadott és még Norbiék is kijöttek szurkolni. Megcéloztam a 4 perc/km tempót. A startot megnyomtam, aztán, ahogy szokott lenni, a legjobbaktól lemaradtam. Ekkor sajnos kicsit lassultam is, amit azért nem foghatok a terepnek beillő rossz minőségű aszfaltra. A hajránál viszont egyértelműen zavartak a rövidebb távok futói, akiket folyamatosan kerülgetni kellett. Engem pedig a 4 perces iramfutók űztek hátulról, így hajtottam. Végül 1:24:18 nettó idővel értem célba az 5. helyen. Jövőre meglehet az 1:20 is!


Október 26. Intersport terepfélmaraton, Csillaghegy
Ez a verseny "házhoz jött", legalábbis anyukámhoz. Nála aludtam, reggel kiballagtam a starthoz. Nem tömegrajttal, hanem párosával indították a mezőnyt, néhány másodpercenként. Az elejét szokás szerint megnyomtam, hogy utána saját tempóban futhassak. Hűvös, de napsütéses idő volt, szállt fel a köd, őszi mesevilág, nagy élmény volt a futam. Az eredménylistát azóta sem tették fel a honlapra, de, úgy tudom, a 7. végeztem, korosztályban a 2. helyen, és a klub nélküliek között a legjobb voltam.


November 24. Futapest Terepfutás 17 km, Kerepes
Ez is majdnem háznál, de egy kis autós segítség kellett. Néhol csípős szél, máshol ragyogó napsütés, nem lehetett megfelelően felöltözni. Előző nap volt egy keresztelő, így a másnapján nem voltam teljesen friss, a táv közepén kissé "lefulpladt a motor", de aztán a hajrá méltó volt magamhoz, nem tudtak megelőzni a nyomomban futók. Persze a terepfutást még nagyon tanulom, az nem olyan egyszerű, mint az aszfaltos műfaj.


November 30. Lipót Trail 21 km, Hűvösvölgy
Pár megállóra a munkahelyemtől. Terv: lefutom a távot, megmosdok és bemegyek dolgozni. Valóság: benti malőr miatt féltáv előtt a 3. helyről kiálltam, visszafutottam a starthoz, berongyoltam a munkába, kinyitottam, lezuhanyoztam, majd beálltam dolgozni. A főnöki lét főnöki felelősséggel jár ...

Idén még egy versenyre tervezek menni: a Futapest Csömör terepfutásra. Addig is, bármekkora ünnepi hajtás is lesz, hetente legalább kétszer edzem. A 2020-as naptáram gyarapszik, fel kell készülni, komoly terveim vannak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

BSZM második nap: Fonyód-Szigliget

A boglári szálláson laktak más futók is, ők elvittek kocsival a rajtba, ez nagy segítség volt. Kocogtam 10 percet bemelegítésként, pacsiztam...