2019. december 28., szombat

Szeptemberi célversenyek

Szeptemberben minden hétvégén futottam, de két fő versenyt neveztem ki magamnak: a WizzAir Félmaratont, és a Spar Budapest Maratont.


Szeptember 8. vasárnap Wizzair félmaraton
Az egyik célverseny. Ismerős helyszín, profi felkészülés: szombaton átvettem a rajtcsomagot az ELTE Északi tömbben, vasárnap már beöltözve érkeztem. A táv "jó közelítéssel" egy kör a Duna mellett, a Déli tömbtől az Árpád hídig és vissza. Tavasszal neveztem, ekkor még a 2-es tempóval (4:30/km). De már bőven tudtam az 1-es a tempót, erős-kényelmes futással is messze mögöttem a 4:13-as iramfutók (1:30-as félmaraton). A Margit-szigeten jött el a kisebb holtpont, utána egy frissítés kellett, de simán 1:25-ön belül értem célba. Szinte végig örömfutás érzéssel haladtam. Ingyenesen le lehetett tölteni a fotókat is!
a kisebb holtpont
már a hajrá
egyéni csúcs



Szeptember 14. szombat céges futás, Mór
Tavaly ezen a csapatépítőn kapott el a gépszíj, már ami a futást illeti. Idén is hasonló módon szervezte a pénzügyi vezetőnk: félmaratoni táv, amit csapatban kell teljesíteni és a csapaton belül lehet futni, bringázni illetve váltani a megbeszélt pontokon. A mi csapatunk, a Veszélyes Tűzvillámok két bringával vágott neki a távnak. Ketten végigfutottuk a 20 km-t, hárman pedig váltották egymást a bringákon, 5-10-5 km-t futva. Gyönyörű táj Mór vidéke, a csókakői vár persze meredek, de aztán lehetett frissíteni házigazdánknál, miklóscsabi pincéjében :). Én csak pár fröccsöt ittam, nem maradtam estére, nem illett a maratoni felkészülésbe a bulika.


Szeptember 21. szombat Panorámafutás Szob
A Panorámafutás sorozat nagy kedvencem, nem hagyhattam ki az újabb versenyt a Dunakanyarban. Ezúttal Szob-Nagymaros-Szob volt a félmaraton útvonala. A Wizzair-hez hasonlóan erős, de még kényelmes tempót választok. Az első futó komolyabb iramban kilőtt a rajtból, én haladok a saját tempómban a második helyen haladtam. A Nagymaros előtti fordítónál lehetett látni, mik a különbségek. Az első messze volt, de tőlem is a harmadik. Azért megnyomtam a táv második felének is az elejét, azzal motiválva magam, hogy nyomomban az üldözők, persze nem is. Kicsit hosszúnak tűnt a kanyar a Dömösi Átkelés táján, de Zebegénytől már ismét minden csodálatosnak tetszett. 1:27-tel sima második  hely. Norbi barátomék sógorával futottam össze, így közösen hódoltunk a "fitneszprogramnak": hamburger, izotóniás sör, napsütés.

díjak
érem helyett
Szeptember 29. vasárnap Spar Budapest Maraton
Az év legnagyobb kihívása, de a Szeged Maraton 30 km óta tudtam, hogy meg tudom csinálni. Önbizalommal telve az 1-es tempót írtam a nevezéskor,  és ez is volt a cél: 3 óra alatt teljesíteni az első maratonom.  ELTE Lágymányosi kampusz, rajtcsomag szombaton délután, verseny vasárnap reggel. Szokatlanul meleg volt, neki is vetkőztem, kivételesen a verseny pólójában futottam. 4 perc/km tempó körül indultam, a 15 km-es kapun 1 óra 2 perc körüli idővel haladtam át. A féltáv előtt éreztem, gyors lesz ez. Az óbudai szakasz nagyon küzdős volt, a macskakő nem barátom továbbra sem. De elismeréseket kaptam a futótársaktól, hogy első maratonnak igen derék. A Margit-szigeten nagyon messze a várva várt frissítő, de utána már csak vissza kellett futni a starthoz. Nincs órám, nem hallottam a harangszót, nem tudtam, hogy állok idővel. Meglehet a 3 óra? Az utolsó 2 km a körülményekhez képest csodás. 3:13 perc a végeredmény, 132. hely, csak negyvenen futottak 3 órán belül. Ittam, nyújtottam, aztán mentem is a teljesítőknek járó masszázsra, nagyon jól esett!
 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

BSZM második nap: Fonyód-Szigliget

A boglári szálláson laktak más futók is, ők elvittek kocsival a rajtba, ez nagy segítség volt. Kocogtam 10 percet bemelegítésként, pacsiztam...