2019. november 15., péntek

EU15 futások

A futást a Vivicitta után sem hanyagoltam el.
A húsvéti hétvégén nem mentem versenyre, utána le kellett mondjam a balatonlellei félmaratont, kicsit beteg voltam, de erről már szóltam. Májusban viszont újult erővel folytattam az edzéseket és a versenyeket. A célokat is újraterveztem: a 4 perc/km tempó elérése a 10-20 km távon illetve a maraton teljesítése.
Az EU tagság 15 éves évfordulójára szervezett 15 km-es versenyek következtek. Gazdaságos megoldás, értsd: ingyenes, csak regisztrálni kellett. Május 4-én Pusztaszabolcsra vonatoztam, hogy ott a sportpályán ücsörögjek kb. másfél órát egy sátor alatt, a programokat elmosta az eső. Aztán eljött a futam ideje. Nem volt egyértelmű, hogy emlékfutás vagy verseny, mindenesetre az élboly elindult, én pedig velük tartottam. Pár kilométer után, a várost már elhagyva tempót váltottam és innen egyedül futottam végig a távot; Iváncsára és vissza. Az eső kitartóan szakadt, szerencsére az aszfalt felmelegítette a vizet. Pontos chipes időmérés híján a mobilom órájra tudok hagyatkozni, miszerint 1:05-tel futottam be. A második percekkel utánam, már rég lenyújtottam addigra. Az első győzelem, nem volt erős mezőny, de akkor is büszkeség. Finom gulyást kaptunk a futás után.




Egy héttel később, május 12-én rendezték a budapesti futamot, kicsit nagyobb szabású rendezvényként :). Ezen 5 éve indultam, akkor 50 perc alatt sikerült a 10 km. Most két kört kellett futni a Szabadság térről indulva. Szakaszosan indították a futókat, már lezárták az első turnust, de sikerült bedumálnom magam ide, a 4 perces iramfutó csoportjába. Sajnos sok lassabb emberke is ebben a turnusban startolt, így nem sikerült utolérnem az iramfutót, sokat kellett kerülgetni a rajtnál. Kicsit el is engedtem, inkább nyomtam a saját tempómban. Sok önkéntes volt, biztattak, mondták, hányadik helyen állok. Jól esett a futás, a második kör hajráját az első női futóval futottam le, húztuk egymást. Úgy 300 méterre a céltól elengedett a telefontartó, kipotyogtak az irataim. Gyorsan összeszedtem és befutottam. 1:02:49 lett az eredményem, amivel összetettben 17. helyen végeztem, korosztályomban 7. helyen. 4:11 perc/km átlaggal és meg sem hajtottam teljesen.


Nem az EU futásokhoz, de májushoz tartozik a következő verseny, a Polar Kenese Futam, félmaratoni táv, értelemszerűen Balatonkenesén :), május 26-án.
Szombaton reggel bringával mentem munkába, délután a munka végeztével irány a Déli Pályaudvar. Balatonvilágosra levonatoztam, ott már a leszervezett szállás várt a Vértesyék nyaralójában. Közös vacsi, de én nem fogyasztok alkoholt. Reggel bringával át Kenesére a strandra, bemelegítésként. Szinte csak a szervezők voltak még, átvettem a rajtcsomagot, átöltöztem, lekötöttem a bicajt. Három 7 km-es kör, a "sík" pályán egy kb. 15%-os emelkedő. Persze bírtam az emelkedőt, többet előztem ott, de az időeredményeknek nem kedvezett. Az sem, hogy néha rossz irányba akartak irányítani az önkéntesek. A harmadik kör már kissé nyűgös, 1:34:12 és 8. hely volt a jutalmam. A verseny nem volt különösebben emlékezetes, de a cipőfúzőre rögzíthető, újrahasznosítható chip tetszett.
Frissítés és nyújtás után még áttekertem Lepsénybe, onnan ment vonat időben, desszertként Kelenföldről még hazatekertem.

 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

BSZM harmadik nap: Badacsony-Balatonfüred

A legrövidebb táv, mégis a legnehezebb nap. 43 km. Korán megérkeztünk, volt időnk még ücsörögni, hangolódni. A bemelegítésnek ezúttal is meg...