2023. július 14., péntek

Horvát szenior OB

Az atlétika OB-t az új csepeli stadionban rendezték, én lettem volna a 14. a rajtlistán, de kihúztak, nem indulhattam. Az időm valóban még nem elég jó, a versenykiírás alapján viszont inkorrekt döntés született. Biztos vagyok benne, hogy a mezőny végén, de 10 perc körül tudtam volna futni. A női versenyt 10:36-tal nyerték, én 10:31-et tudok ...

Alternatívaként a horvát szenior OB-ra utaztunk Varasdra. Azt láttuk, hogy itt is lesz a 3000 méteres akadályfutás. Google fordítás után (csak horvátul írták ki) kiderült, hogy ez sajnos 3000 m gyaloglás,  ezért 1500 és 5000 méterre neveztem be. Csapattársam, Krisztián vitt, ő 800 méteren futott.

Kora délután érkeztünk, a futószámokat este rendezték, volt sok időnk pihenni és a többi magyar szenior atlétával beszélgetni. Krisztián futott először, Simák Gergővel simán legyőzték a mezőnyt a kétkörös távon. Egész jó felvételt is tudtam készíteni a futamról. Gergő M40-ben, Krisztián M45-ben nyert.


 

Ezután végre melegíthettem én is. Először az 1500-at rendezték. Sosem futottam még ilyen rövid távot, de nagyon jól ment! A második kör végén - ami ezen a távon 700 méter megtételét jelenti - 2:05-öt mutatott az óra és biztosan vezettem. Az utolsó két körben ezért már picit könnyebben futottam, 4:39-cel értem célba.


 

Egy óra múlva odaállhattam az 5000-re. Edzői utasítás szerint 3:25-3:30-as tempóval kellett kezdjek. Jóleső-lendületes tempóban indultam el, 40 mp-es első 200 után 1:19-es/1:20-as köröket teljesítettem, Krisztián mindig mondta az időket. Az utolsó pár körben éreztem némi fáradságot és a lekörözések miatt picit lassultam is, de 1:23 alá nem adtam. A legutolsó körben hajráztam, 17 perc alá bementem, 16:56 lett a hivatalos eredmény.


 

Zuhanyozás és eredményhirdetés után még beültünk egy jó csevapra, éjjel értünk haza. Megérte leutazni, kárpótolt is valamennyire!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

BSZM második nap: Fonyód-Szigliget

A boglári szálláson laktak más futók is, ők elvittek kocsival a rajtba, ez nagy segítség volt. Kocogtam 10 percet bemelegítésként, pacsiztam...