2023. május 5., péntek

Vienna City Maraton - Maraton OB

Az év első célversenye a bécsi maratoni volt, mely egyben a magyar bajnokságnak is helyet adott. Erre készültünk hetekig, hónapokig.

Pénteken este utaztunk ki, szombaton "akklimatizálódtunk" és vasárnap rendezték a versenyt. 

Péntek délután 4-kor indultunk, egy megállóval fél 8-ra után értünk oda és még sokáig keringtünk egy parkolóhelyért. Kissé nehézkesen tudtuk elfoglalni a szobákat - 500 euróssal nem lehetett fizetni, aztán kiderült, hogy a foglaláskor használt hitelkártyát kell csupán megterhelni ... Aztán még beültünk egy vacsorára, ekkor is csak másodjára találtuk meg a megfelelő egységet (értsd: ahol ki is szolgáltak ...)

Szombaton reggel átmozgató futásként elkocogtunk a másnapi rajt helyszínére. Reggeli és csendes pihenő után a "Mekiben" ebédeltünk, majd a csapat másik felének megérkezése után felkerekedtünk a rajtcsomagért. Az átvétel ismerős helyszínen, a régi munkahelyem közelében volt, így a navigáció könnyen ment. Hatalmas egy hodály, keringtünk egy keveset, de végül sikerrel jártunk. Visszafelé tervben volt, hogy megnézzük a célt is - ez egy harmadik lokáció - de aztán letettünk erről, inkább elmentünk vacsorázni a Vapiano-ba és utána hamar nyugovóra tértünk.

Vasárnap kirámoltunk a szobából a kisbuszba, korán reggel elindultunk a rajtba, ezúttal persze metróval.

jó hangulatban reggel


Leadtuk a cuccunkat a ruhatárul szolgáló kamionba, elvégeztük a szükségleteket és beálltunk a rajtzónánkba. A nagy tömeg miatt csak pici bemelegítésre volt mód. 




utolsó fotó a rajt előtt

Végre ellőtték a rajtot. A (hónapokig sulykolt) terv szerint saját iramban kellett kezdenem, nehogy elfussam az elején. Ezt szépen sikerült betartani, 3:50 körül mentem. A frissítőket sem hagytam ki, először csak vízzel, aztán izóval, 15 km-nél kaptunk először banánt, azt is ettem. Jól éreztem magam, szépen ment a futás. 22 km-nél kb. 1:22-vel álltam, 26 km-nél 1:38-cal. Ekkor már jellemzően én előzgettem másokat. Ha a 16 km-t sikerül 1 óra alatt lefutnom, akkor megvan az álomidő. Sajnos 28 km-nél beállt a lábam, nem sikerült tartanom a tempót, 4 perces ritmuson kívülre kerültem. Elengedtem a nagy időt, mindenhol frissítettem, inkább meg is álltam, hogy jobban tudjak enni-inni, már csak a célba érésre ügyeltem. Hosszú volt a Ring, de végre eljött a célegyenes. 2:49-cel értem be a Rathaus előtti célba, ami még így is egyéni csúcs.

A ruhatárhoz keringtem egy háztömböt, mert elnéztem egy táblát. Beálltam volna a zuhanyhoz, de nem volt türelmem ácsorogni, inkább átöltöztem a parkban (törülköző alatt), nyújtottam egy kicsit és leültem pihenni. A befutócsomagban kapott kétszer fél liter innivalóm hamar elfogyott, úgyhogy ismét felkerekedtem, nehogy szomjan haljak. Végül találtam egy gazdátlan izót, aztán a kólás sátorban sikerült némi jeges teát vételeznem.

Közben beérkezett mindenki, összegyűlt a csapat. Következett a magyar bajnoki futam eredményhirdetése. Én egyéniben 8. lettem, a fiúcsapat 3., a lányok pedig csapatban nyertek. Amikor anno Bécsben ide jártam koncertekre, nem gondoltam, hogy egyszer én is állhatok a színpadon.






 

Visszacsattogtunk a hotelhez a kocsiért - a 24 órás jegy pont kitartott - aztán elindultunk haza. Szuper hétvége volt, eredményesen tértünk vissza! Kedden az edzés után a polgármester köszöntötte a csapatot, az OB legeredményesebb egyesületét :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

BSZM második nap: Fonyód-Szigliget

A boglári szálláson laktak más futók is, ők elvittek kocsival a rajtba, ez nagy segítség volt. Kocogtam 10 percet bemelegítésként, pacsiztam...