2022. április 10., vasárnap

Pozsony (Fél)Maraton

A második nemzetközi versenyem is hamar elérkezett, szerencsére Pozsonyba rövidebb volt az út, mint Splitbe. Vasárnap hajnalban mentünk, délelőtt lefutottuk, délután jöttünk haza.

A csapat rutinos tagjai már futottak korábban itt, így ismerték a járást. Egy bevásárlóközpont mélygarázsában kellett parkolni, a versenyközpont pedig gyakorlatilag fölötte volt.

Kicsit későn érkeztünk, a rajtszám átvétele után nem maradt sok idő bemelegíteni. 9 órakor indult a maraton és a félmaraton. A hűvös szél ellenére pólóban és rövidnadrágban, bár kesztyűben és sapkában álltam be a rajtzónába. Karszáram nincs, az a következő beruházás.

Elég sűrű volt a rajtzóna, az 1:30-as félmaratoni és a 3:15-ös maratoni iramfutó magasságába tudtam beállni, előrébb nem sikerült magamat verekednem. Egy szlovák dalt elénekelt a helyi sztárvendég hölgy, aztán szlovák visszaszámolásra lőtték el a rajtot. Gyorsan előretörtem, találtam egy bolyt, aztán igyekeztem a 3:40-es tempót tartani. Egy bő kilométer után láttam, hogy túl gyors, inkább lemaradtam és mentem a saját tempómban. Kis szél fújt, de nem zavaróan.

7 km-nél

Hosszú oda-vissza szakasz volt az első 7 km, aztán a vár alatt, kisebb emelkedőkkel tarkított macskaköves utcákon vezetett a pálya. Némi kanyargás után a Duna-partra lyukadtunk ki, itt egy pici holtpontot kellett átvészelnem, de aztán újra szaporáztam.

Elfutottunk az "ufós" híd alatt, hogy a következőt megmásszuk. Egy park következett, már csak pár kilométer. Aztán vissza a hídon - na, ez nem hiányzott! De rögtön a célegyenes. Az első női versenyzővel együtt értem be, ukrán lány, jól esett az a taps is, amit ő kapott. 

1:18:16, még maradt bennem, egész frissen tudtam elsétálni a ruhatárhoz. Gyorsan felvettem egy meleg ruhát, aztán visszamentem a kocsihoz. Szép lassan beértek a többiek is. Zoli egyéni csúcsot futott félmaratonon. Kinga 2. lett a korosztályában a maratonon, én korosztályos 3. a félmaratonon, így az eredményhirdetést is megvártuk. A szél feltámadt, hidegebb volt, mint a verseny alatt. Még ittunk egy kávét, aztán elindultunk haza. Jó kis túra volt, sikerrel szerepeltünk!

félmaraton korcsoportos

maraton korcsoportos

a díjak

a csapat


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

BSZM harmadik nap: Badacsony-Balatonfüred

A legrövidebb táv, mégis a legnehezebb nap. 43 km. Korán megérkeztünk, volt időnk még ücsörögni, hangolódni. A bemelegítésnek ezúttal is meg...