2021. szeptember 6., hétfő

Minden lehetséges, ha wizzair benne

Elnézést a pusztító szóviccért, a héten előkerült a versenytől tök függetlenül.

Szóval harmadszor is WizzAir Félmaraton. Az első két alkalommal rendre egyéni csúcsot futottam. Ezúttal a rekord nem volt hangsúlyos cél, de 1:20-on belül akartam célba érni.

A verseny előtörténetéhez tartozik, hogy végre jelentkeztem a csömöri atlétikai csapatba és kedden részt is vettem az első edzésen. Bő 3 év után - akkor még frizbiztem - ez volt az első edzés, amit nem egyénileg, hanem csapatban teljesítettem. Lehet, nagyképűen hangzik, de egyedül elég jól felépítettem magam futóként. A továbblépéshez több kell. Eddig azon csodálkoztak, hogy egyéni felkészüléssel milyen eredményeket értem el; az edzésen azon ámultak, hogy óra nélkül futok. A verseny bebizonyította, hogy helytálló ez az észrevétel.

Szokás szerint a szombati munkanap után vettem fel a rajtcsomagot, majd kiadós alvás után vasárnap 5-kor csörgött a vekker, 6-kor indultam, 7-re a helyszínen voltam és 8-kor indult a futam. Kis átöltözés, mosdó, csomagleadás, mosdó, alapos bemelegítés, mosdó, minél későbbi rajtbeállás.

Csak el ne fussam az elejét! Nem kezdtem nagyon be, mégsem találtam a futás megfelelő ritmusát. Nemcsak én nem, jöttek-mentek a futók és a bolyok, összevisszának éreztem. Kell egy óra.

start után
 

Az Alagút után - új útvonalat rajzoltak idénre - a köztéri óra szerint kb. 4 perces tempóm lehetett és az 1:30-as iramfutók is gyanúsan közel jártak. Kell egy óra. 


 

A Szigetre érve végre megtaláltam a ritmust. 9 km-nél már nem ártott ... Kell egy óra. Lehagytam Simonyi Balázst, majd megmásztam az Árpád-hídra vezető feljárót. 

Innen már csak vissza kell futni Lágymányosra. Néztem, melyik HÉV érkezik, próbáltam saccolni, hogy állhatok. Kell egy óra. 


 

Batthyány tér, 17 km-nél a templom órája szerint 65 perc. 4 km és 15 perc, ha tartani akarom a célidőt. Hosszú egyenes a rakparton, messzinek tűnt, éreztem, lassulok. Kell egy óra. 

Az utolsó 2 km-en elengedtem, csak ki akartam élvezni a teljesítményt. A végesprintet is elhagytam. 1:22:42, a tavalyinál pár másodperccel gyengébb, viszont helyezésben jobb. Nem facsartam ki magam teljesen, a kitűzött idővel top 20, egyéni csúccsal top 10 körül zártam volna. Most ez az 1:18-1:20 a mumus, de meglesz! Edzőbá megmondta, bennem van az 1:14 és kell egy óra.



1 megjegyzés:

  1. Wow, nagyon szuper időt futottál. Igazán gratulálok! És tényleg, egy órával jóval egyszerűbb. Eleinte egy olyan órával futottam, ami csak részidőket mért, így legalább azt tudtam, hogy amikor kerek kilométerhez értem mennyi volt az átlagos tempó.

    Most egy alap Garminnal nyomom, ami mutatja a pulzust és GPS-sel a megtett távot is méri, így folyamatosan látom az összes fontosabb paramétert. Az én teljesen alapvető amatőr igényeimnek egy Forerunner 45S tökéletesen megfelel, te azért profibb vagy, gondolom már megvan, nagyjából, hogy miket kell tudnia.

    VálaszTörlés

BSZM harmadik nap: Badacsony-Balatonfüred

A legrövidebb táv, mégis a legnehezebb nap. 43 km. Korán megérkeztünk, volt időnk még ücsörögni, hangolódni. A bemelegítésnek ezúttal is meg...