2020. december 29., kedd

Évösszegző 2020

A számok

Idén 19 élő versenyen indultam, 3 futamot virtuálisan teljesítettem. A járvány miatt 7 hónap során rendeztek versenyeket: január-március, illetve július-október közt (egy virtuális futamot júniusban lehetett teljesíteni). Versenyeken összesen 690 km-t futottam, azaz átlagban havonta majdnem 100 km-t. Ezt az értéket persze a BSZM 196 km-e és a hat októberi futam 160 km-e igencsak felhúzza. Mindössze 4 „tiszta” terepversenyen indultam, összesen 107 km-rel. Ugyanakkor 5 félmaratoni versenyt vegyes burkolaton rendeztek. Jövőre több terepverseny szerepel a naptáramban, persze idén több is elmaradt.

 

Az eredmények

A 19 futam közül 9 alkalommal dobogón végeztem, legalább a korosztályban. Van még két negyedik és egy ötödik helyezésem. Csak a BSZM, a WizzAir Félmaraton és a Spar Maraton nem talált a top 20-ban. Áttörtem az 1:20-at a félmaratonon, a 3 órát a maratonon és a 3:40-es tempót rövidebb távokon (Moonlight Run, UB). Jövőre szeretnék áttörést elérni a nagyobb versenyeken is, a top 10-es helyekért harcban lenni. Időeredményt és a fejlődésemet tekintve meglehet az 1:15-ös félmaraton és a 2:40-es maraton, rövidebb távokon a 3:20-as tempó.

 

A büszkeségek

Természetesen a sok-sok helyezés és érem mellett is a legnagyobb büszkeség a BSZM végigfutása, valamint a két nap alatt teljesített két félmaraton.

 

 

az idei termés, egy serleg hiányzik a képről

 

Tudatosság

Eddig többé-kevésbé random módon illetve dátum szerint jelentkeztem a versenyekre. Idén valamelyest már felépítettem volna a szezont, a vírus keresztülhúzta az építkezést. Jövőre ki fogok nevezni célversenyeket és célidőket, a futásokat azoknak alárendelve. Még a munkahely- vagy munkakörváltás is szóba jöhet.

Ennek a tudatosságnak a felkészülésben is jobban meg kell jelennie: étkezés, alvás, alapozó és gyorsító edzések. Futás, nyújtás, szobabicikli, erősítés, masszázs.

A fő számom továbbra is a félmaraton, de 8 km-től 50-ig, aszfalttól a terepig mindenben jó vagyok. Egyelőre ultrafutásban nem gondolkodom. Edzőt még nem keresek, magam készülök.

 

A versenytervek

A vírushelyzet miatt kérdéses, mikor indulhat a versenyszezon. A BBU és Panorámafutás versenyeket szeretem, azokat nem hagynám ki. A BSI versenyek országos megmérettetések. Az UB-n ismét van csapatom. Terepen sokat tudok fejlődni, eközben még villantani is. Szeretnék nyerni, azt nem lehet megunni; szeretném az egyéni csúcsaim faragni.

1 megjegyzés:

  1. Király vagy Taxy! Mindent bele. Többet futottál versenyen, mint én összesen. :D Nade majd jövőre...

    VálaszTörlés

BSZM harmadik nap: Badacsony-Balatonfüred

A legrövidebb táv, mégis a legnehezebb nap. 43 km. Korán megérkeztünk, volt időnk még ücsörögni, hangolódni. A bemelegítésnek ezúttal is meg...